Support – digital post
Opret en support ticket
Denne support er inkluderet i alle abonnementer. Vi svarer hurtigst muligt – senest indenfor 2 arbejdsdage.
Ring til support
Mandag-torsdag: 8:30-16:30, fredag 8:30-15.30
NB: Telefonisk support er forbeholdt kunder med support-aftale. Uden support-aftale vil man blive opkrævet et gebyr.
Har du brug for hjælp til at installere en test, kan du med fordel bruge vores chat (find den nede i højre hjørne).
Chat
Tryk på ikonet i nederste højre hjørne af skærmen.
Har du brug for TeamViewer?
Det nemmeste er jo at lade os hjælpe dig med installation – men du kan også gøre det selv: På denne side skal du vælge den platform, du gerne vil bruge RMail fra – eksempelvis Outlook 2016 eller Gmail – og derefter følge instruktionerne på skærmen.
- Outlook 7/10/13/16/19 (PC)
- Office 365 Premium (MAC / PC)
- Outlook Online (MAC / PC)
- Hotmail (MAC / PC)
- Gmail / GSuite (MAC / PC)
- RMail Web (MAC / PC / MOBIL)
Nej, det er unikt for teknologien bag RMail, at modtageren ikke skal installere programmer eller plug-ins, logge ind på andre hjemmesider eller købe en licens. Du sender til, hvem du har lyst til, og uden at skulle besvære modtageren. Din RMail indeholder et link, som modtageren kan benytte til at besvare dig. Linket er gyldigt i 30 dage og kan benyttes op til 5 gange indenfor den periode.
Ja, du kan finde alle apps her. Husk at du kun kan benytte Gmail/G Suite i Chrome browser.
Ja, men RMail understøtter ikke Outlook til Mac. Hvis du vil benytte RMail med din Mac, kan du enten benytte vores nemme web app, Gmail (via Chrome-browser) eller Office 365 Premium-applikationerne.
Thunderbird understøtter ikke RMail, men du kan uden problemer benytte vores nemme web-app – selvfølgelig med din eksisterende emailadresse.
I dette tilfælde kan du uden problemer benytte vores nemme web-app. Selvfølgelig med din eksisterende emailadresse.
Nej, det tager mindre end 5 minutter pr. installation.
Hvis du benytter Gmail, kan det skyldes at Google har foretaget en opdatering og i den forbindelse har slået tilføjelsesprogrammet fra. I din Chrome browser, skal du klikke på de tre lodrette prikker i øverste højre hjørne. Vælg “Flere værktøjer” > “Udvidelser” > find “Rpost for Gmail” og aktiver programmet på ny.
Hvis du benytter RMail til Outlook, efterse da om du fortsat har menuen”RMail indstillinger”, når du trykker på “Filer” i øverste venstre hjørne. Hvis ja, efterse om din værktøjslinje er “foldet ud” (RMail-knappen findes i værktøjslinjen i fanen “Meddelelse”). Hvis menuen “RMail indstillinger” ikke findes under “Filer”, forsøg at geninstallere RMail fra vores supportside eller kontakt support på 39611804.
RMail-funktionerne finder du på RMail-knappen lige over send-knappen i Outlook. I andre mail-programmer kan de være placeret et andet sted i brugerfladen. I Gmail ligger de eksempelvis i bunden.
Ja, RMail er en løsning, som bliver tilføjet til din nuværende løsning, og som du selv skal tilvælge hver gang, du sender en email. Du skal vælge symbolet for RMail, hvis du vil benytte funktionerne. Du kan fortsat sende en normal email, ved at benytte din normale send-knap.
Indenfor 2 timer modtager du en kvittering, som beviser hvor og hvornår din email er leveret. Har modtageren åbnet mailen, før du modtager kvitteringen, fremgår dette ligeledes af din kvittering.
Ja, så længe du har en RMail-licens tilknyttet din afsenderadresse, er du velkommen til at benytte alle vores apps og integrationer.
I princippet kan RMail integrere med næsten alle former for ERP- eller CRM-systemer. Dette kan bl.a. gøres via API eller SMTP-routing.
Giv os et ring og hør om mulighederne.
Ja, der kan være mange penge at spare, hvis du i dag sender ud på papir. Vi kan automatisere dit flow, således at dit system udsender gennem RMail-serveren via SMTP-routing og dermed sikrer bevis for levering, kryptering og indhold.
Hvis du benytter Gmail, kan det skyldes at Google har foretaget en opdatering og i den forbindelse har slået tilføjelsesprogrammet fra. I din Chrome browser, skal du klikke på de tre lodrette prikker i øverste højre hjørne. Vælg “Flere værktøjer” > “Udvidelser” > find Rpost for Gmail og aktiver programmet på ny.
Hvis du benytter RMail til Outlook, efterse da om du fortsat har menuen”RMail optioner”, når du trykker på “Filer” i øverste venstre hjørne. Hvis ja, efterse om din værktøjslinje er “foldet ud” (RMail-knappen findes i værktøjslinjen i fanen “Meddelelse”). Hvis menuen “RMail Optioner” ikke findes under “Filer”, forsøg at geninstallere RMail fra vores supportside eller kontakt support på 39611804.
Nej, ikke nødvendigvis. Mange virksomheder har kun brug for, at udvalgte personer eller afdelinger har adgang til RMail-funktionerne. Vi kan altid skræddersy en løsning, der passer til jer.
Ja, dette kan gøres fra administrationspanelet, som følger med alle større enterprise-løsninger eller ved tilkøb.
Du får altid en advarsel, når du er ved at nå grænsen for dit abonnement. Har du adgang til administrationspanelet, som følger med alle større enterprise-løsninger eller ved tilkøb kan du tilgå dine forsendelsesdata eller oprette automatiserede ugentlige eller månedlige rapporter.
Det kan du tro! Den kan du finde (og underskrive) her.
Tryk på RMail-knappen i dit mailprogram, vælg “Kryptér” og “Send”. Så enkelt er det. Der er heller ikke behov for at indtaste modtagerens telefonnummer.
Ja, RMail kan kryptere med både TLS 1.2 (kryptering på transportlaget) og via end-to-end kryptering. På den måde kan du selv som afsender bestemme sikkerhedsgraden for dine forsendelser. Datatilsynet anbefaler netop disse typer af kryptering af emails. Det kan du læse mere om hér
RMail benytter krypteringsteknologi, som lever op til Datatilsynets anbefalinger. Det betyder, at der kan sendes personfølsomme oplysninger med RMail. Datatilsynet har en god beskrivelse på deres hjemmeside, som informerer om de forskellige krypterings-standarder, som de anbefaler og som lever op til GDPR. Siden finder du hér
Nej. Du kan sende til hvem som helst, og RMails kan åbnes på alle platforme. Hvis du vælger at kodeord-beskytte din e-mail (hvilket normalt ikke er nødvendigt for alt overholde GDPR), skal du overbringe koden på anden vis.
Ja. Med RMail sender man end-to-end ved at kodeordbeskytte sin e-mail. Du kan selv bestemme, om dit kodeord automatisk skal sendes med e-mail, eller om du – hvis der f.eks. er mistanke om, at uvedkommende har adgang til modtagerens indbakke – vil overbringe det på anden vis.
Læs mere i denne artikel: Sådan kan du justere sikkerhedsniveauet, når du krypterer med RMail
Nej – disse informationer ligger udelukkende indlejret i din kvittering, som ligger i dit arkiv.
Hver gang du sender en krypteret email (med RMail), vil du automatisk modtage en kvittering, som beviser at du benytter kryptering, og også hvordan din email er krypteret.
Når du benytter RMail’s kryptering, vil der altid være et banner øverst i din email, som oplyser at emailen er sendt krypteret.
Vores servere står hos Amazon i Frankfurt
Ja, det kan man godt. Med funktionen Fildeling kan man overføre filer op til 1 Gb, og det er valgfrit, om du vil kryptere dem.
Nej, det kan vi naturligvis ikke. Bemærk også, at vi ikke gemmer kopier af jeres e-mails på vores servere.
Hvis din e-mail sendt med RMail er krypteret på transportlaget (TLS 1.2), vil din modtager kunne åbne din e-mail som enhver anden mail. Er din e-mail krypteret med end-to-end-kryptering eller automatisk konverteret til PDF-kryptering, skal din modtager benytte sig af et kodeord. Dette er enten autogenereret af RMail og sendt i en separat mail eller med et kodeord du selv har oprettet.
Nej, dine modtagere skal ikke benytte andre produkter for at åbne dine e-mails, sendt med RMail.
Nej, RMail leverer din e-mail direkte til din modtagers indbakke. Derfor vil de opleve at modtage dine krypterede e-mails ligesom enhver anden e-mail.
Dine RMail kvitteringer er dit bevis for levering, åbning, kryptering samt bevis for originalt indhold af dine e-mails og dine aftaler med digital underskrift (sendt med RMail). Derfor er det en god idé at gemme dem, som minimum i den periode love og regler dikterer.
Ja, via en browser og vores web app. Vores web app finder du her
Vores RMail Security Gateway giver ligeledes mulighed for at sende krypteret fra alle virksomhedens platforme: mobil, app, server . Vil du høre mere om vores RMail Security Gateway så kontakt os for en uforpligtende vurdering af løsningen.
RMail giver en række muligheder for at kryptere dine e-mails. Den mest benyttede metode er vores Auto TLS 1.2 funktion. Din mail krypteres på din enhed, herefter routes den til RMail serveren i Frankfurt, hvor serveren vil finde ud af om modtager også understøtter TLS 1.2 som minimum. Gøre den dét – leveres din e-mail med TLS 1.2. Understøtter modtageren ikke TLS 1.2, vil RMail automatisk oprette en PDF mappe, udover din mail og kryptere hele mappen med en AES256 kryptering – herefter autogenererer RMail en separat e-mail med et password, som modtager kan benytte til at åbne den krypterede mail. Lyder det indviklet? – For dig foregår det hele automatisk. Ét klik og så klarer RMail resten. Du kan se en illustration hér. Du kan også vælge at sende end-to-end krypteret med PDF krypteringen fra start og selv oprette et password som du ovebringer din modtager på anden vis (sms, telefon, møde mv.)
Ja, det kan du tro! Vi lægger meget vægt på, at du vælger den rette løsning. Du kan til hver en tid hente RMail Free, som er vores gratis version. Med RMail Free, kan du sende 2 krypterede e-mails om måneden. Har du behov for at teste med et automatiseret set-up, så kontakt os endelig, så opsætter vi en test-konto til dig.
Ja, det kan du gøre her. Bemærk at ubrugte måneder ikke refunderes. Det vil sige, at dit abonnementsskifte først træder i kraft, når dit nuværende abonnement ophører.
Nej, antallet af mails inkluderet i dit abonnement er et maksimum antal. Fra starten af næste måned har du igen det maksimum antal, som er inkluderet i din aftale.
Ja, bed Danastar eller din admininstrator om at opsætte en rapport for dig.
Ja, løber du tør i en enkelt måned, kan du mod betaling få tilført en ekstra måneds forbrug. Du kan også altid kontakte Danastar for en analyse af dit forbrug og et forslag til en mere passende pakke.
Nej, vi har en lang række forskellige licenser, heriblandt delte puljer for større virksomheder, licenser til automatisering og løsninger til virksomheder med meget stort forbrug.
Der findes abonnementer til næsten ethvert forbrug, både individuelle, erhvervsrelaterede og helt store entreprisemodeller. Kontakt vores salgsteam for at finde den helt rigtige løsning til dig.
Ja, men kun indenfor 14 dage og kun, hvis du ikke har påbegyndt brugen af dit abonnement.
RMail er en fleksibel løsning, og vi kan tilpasse en aftale til et hvilket som helst antal brugere.
Ja, kontakt os (eller din virksomheds RMail-administrator).
Du har en bunden periode, som fremgår af din kontrakt med Danastar – under normale omstændigheder købes RMail for ét år af gangen. Derefter har du 90 dages opsigelse til udløb af perioden.
Det gør du på denne side.
Nej, som udgangspunkt tegner du dig for et årligt abonnement. Ubrugte måneder i RMail Basic og Standard refunderes ikke. Dog kan du få refunderet ubrugte måneder i forbindelse med en opgradering fra for eksempel RMail Basic til RMail Standard.
Ja, men det er noget, vi skal hjælpe dig med (med mindre du er admin). Kontakt support.
Med en rekommanderet e-mail modtager du en kvittering for levering, ligesom med et rekommanderet brev. Men med en rekommanderet e-mail fra RMail bliver din kvittering gemt digitalt, ligesom den indeholder en indlejret version af din originale e-mail.
Dermed kan du til enhver tid (be)vise, hvad der stod i e-mailen da den blev sendt inkl. eventuelle vedhæftede filer. Derfor vil du altid have en stor fordel ved uenighed eller tvist.
Og så sparer du i øvrigt minimum 80 kr. per forsendelse med RMail.
Mange brugere har slået denne funktion fra, og samtidig kan du ikke bevise, hvad der stod i din originale mail. Både Outlooks “leveret” kvitteringer” og “Læst” kvitteringer kan manipuleres. RMail kvitteringer kan ikke manipuleres og indeholder en krypteret udgave af det originale indhold.
Ja, RMail er en løsning som bliver tilføjet til din nuværende løsning, og som du selv skal tilvælge hver gang, du sender en e-mail. Du skal vælge symbolet for RMail, hvis du vil benytte funktionerne. Du kan fortsat altid sende en normal e-mail, ved at benytte din normale send-knap.
Du modtager først en bekræftelse på, at din e-mail er på vej til modtageren. Derefter (indenfor 2 timer) modtager du en kvittering, som beviser hvor og hvornår din e-mail er leveret. Har modtageren åbnet e-mailen, før du modtager kvitteringen, fremgår dette ligeledes af din kvittering.
Når du sender en RMail, modtager du automatisk en kvittering, som kan dokumentere e-mailens rejse frem til modtageren. Den indeholder samtidig en indlejret version af din originale mail inklusiv vedhæftede filer. Derfor kan du altid bevise, hvad du har sendt, til hvem og hvornår – og at det er leveret.
Ja, RMail opretter en undermappe i dit arkiv med kvitteringer.
Nej – de ligger indlejret i din kvittering, som ligger i dit arkiv.
Ja, videresend kvitteringen til din modtager, og de kan selv verificere det originale indhold ved at sende den til RMail (adressen står i kvitteringen).