| |

Lessons learned på Infosec 2019

To dage på messe i Øksnehallen i København er vel overstået. Det er altid hæsblæsende at være på messe – det var det også i år – og vi har gjort os nogle erfaringer, som vi vil dele her.

Erfaring nummer 1: Op med det lixtal!

Vi var også til stede på Infosecurity sidste år, en messe, der var dybt påvirket af den markante GDPR-deadline 25. maj 2018. Der var MANGE besøgende, panik-niveauet var generelt højt, og man kunne mærke, at mange gæster under normale omstændigheder ikke havde fundet vej til messen. I år var der færre besøgende – til gengæld var (stort set) ALLE fremmødte ‘ægte’ eksperter på et IT-område.

Sådan vil det nok være fremover, og det kan man ligeså godt afspejle i sin kommunikation. Normalt bryster vi os af at vores produkt er “Nemt at bruge for både afsender og modtager” – på Infosecurity 2020 vil vores primære budskab nok snarere gå i retning af “Definer selv din TLS-tolerance”, og “Sådan integrerer du RMail med jeres CRM”.

Erfaring nummer 2: Ét ansigt er mere værd end ti e-mails

Vi vidste det jo godt, men hvor er det dog vigtigt at mødes ansigt-til-ansigt. Så mange ting falder på plads og tillid opbygges med rekordfart. Det har fået os til at op-prioritere de fysiske møder i fremtiden, og også de “semi-fysiske” webinars (vi har faktisk besluttet at holde et allerede på næste torsdag – læs mere her)

Erfaring nummer 3: Mange hader det, men alle taler (stadig) om det

Det er selvfølgelig GDPR, vi hentyder til. Mange er kommet rigtigt langt ifht. at blive compliant på det år, der er gået, men der er stadig ‘huller’, der skal lukkes.

Når vi taler med messens mange IT-professionelle, fornemmer vi en vis irritation over omfanget af den opgave, GDPR har stillet os i. Blandt andet hører vi, at flere er blevet overrasket over mængden af følsomme persondata, der bliver transporteret via e-mail – og det er selvfølgelig en sikkerhedsrisiko, der skal håndteres.

Ikke mange kan endnu sige “vi er i dag 100 procent compliant!” – men alle er i proces og lukker hullerne ét efter ét. Vi er både glade for og lidt stolte af, at være en del af denne bevægelse.

Om samme emne

Gratis mail-kryptering frem til 31. december

Vi er mange, der – igen – er tvunget til at løse vores arbejdsopgaver hjemmefra, og der kan blive brug for at digitalisere (endnu) flere arbejdsgange. Derfor har Danastar sammen med Frama og RPost, der står bag RMail besluttet, at nye brugere kan anvende vores produkter gratis indtil 31. december.