Velkommen til Google Workspace Support

Support fra Google

Google leverer et utal af pædagogiske og opdaterede hjælpeartikler, der i langt de fleste tilfælde kan hjælpe jer videre. Start med at søge her.

Support fra Danastar

Har I købt G Suite hos Danastar, medfølger hjælp til installation og opstart. Øvrig support kan afhængig af art og tidsforbrug blive faktureret med 250,- per påbegyndt kvarter.

Start eventuelt i chatten – den er altid gratis.

Opret en support ticket

Vi svarer hurtigst muligt – senest indenfor 2 arbejdsdage.

Telefon-support

Mandag-torsdag: 9-17, fredag 9-16.30

Chat

Tryk på ikonet i nederste højre hjørne af skærmen.

FAQ

Har du brug for TeamViewer?

FAQ

Funktionerne i G Suites Gmail omfatter: Tilpassede e-mailadresser til virksomheden (@dinvirksomhed.dk), ubegrænset antal gruppemailadresser, 99,9 % garanteret oppetid, dobbelt så meget lagerplads som i den gratis Gmail, ingen annoncer, support døgnet rundt alle ugens dage via telefon og e-mail, G Suite Sync for Microsoft Outlook og meget mere.

Ja. En bruger kan have flere forskellige e-mailadresser ved at oprette e-mailaliasser som f.eks. support@dinvirksomhed. Du kan tilføje op til 30 e-mailaliasser for hver bruger.

Ja. Der findes migreringsværktøjer til import af dine gamle e-mails fra eksisterende miljøer, som for eksempel Lotus Notes og Microsoft.

Ja. Du kan opdele placeringen af dine dækkede data efter organisationsenhed. Der er ingen begrænsninger for antallet af opdelinger, eller hvor mange gange du kan anmode om at flytte data. Få flere oplysninger

En bruger defineres som én personligt tilpasset e-mailadresse (navn@dinvirksomhed). En bruger kan få flere e-mailadresser ved at oprette e-mailaliasser. E-mailaliasser for grupper (f.eks. support@dinvirksomhed) tæller ikke som brugere. Du kan tilføje op til 30 e-mailaliasser for hver bruger.

G Suite er helt fra start udviklet til at afhjælpe de unikke trusler, som skysystemer kan udsættes for. Googles standarder for ydeevne og pålidelighed gælder for virksomheder, skoler og statslige institutioner rundt om i hele verden.

Vores infrastrukturs teknologi, omfang og fleksibilitet giver vores kunder enestående sikkerhedsfordele. Vores omfattende netværk af datacentre er opbygget med specialdesignede servere, der kører med vores eget operativsystem med henblik på sikkerhed og ydeevne. Eftersom Google styrer hele hardwaresamlingen, kan vi hurtigt reagere på eventuelle trusler eller svagheder, som måtte opstå.

Med henblik på at beskytte dine data har Google dedikerede sikkerhedsmedarbejdere, der tæller nogle af verdens dygtigste eksperter inden for computersikkerhed. Ligesom alle andre teams hos Google er dette team konstant i gang med at udvikle noget nyt og gøre fremtiden mere sikker, ikke blot for Googles milliarder af brugere, men også for virksomhedsorganisationerne.

Google har opnået enestående resultater, når det handler om at beskytte brugerdata. Vi beskytter både disse data mod udefrakommende indtrængen og mod interne trusler. Derudover begrænser og overvåger vi nøje intern adgang til brugerdata. Den lille gruppe medarbejdere, som har adgang til brugerdata, er underlagt strenge godkendelsesprocedurer, detaljeret logføring og aktivitetsscanning med henblik på registrering af upassende adgang via loganalyse.

Det er denne enestående kombination af mennesker, teknologi og fleksibilitet, som sørger for, at dine data er sikre hos Google. Find yderligere oplysninger i vores Hvidbog om sikkerhed i G Suite.

Google har designet G Suite med meget strenge privatlivs- og sikkerhedsstandarder baseret på branchens optimale løsninger. Dette hjælper vores kunder med at håndtere deres behov i forbindelse med overholdelse af lovgivningen. Google tilbyder stærke kontraktlige forpligtelser vedrørende ejerskab, databrug, sikkerhed, gennemsigtighed og ansvarlighed

Google gennemgår jævnligt adskillige uafhængige tredjepartsrevisioner. Disse uafhængige revisorer undersøger de kontroller, der findes i vores datacentre, infrastruktur og aktiviteter. Eksempler på sådanne revisioner og standarder omfatter følgende:

SOC1™, (SSAE-16/ISAE-3402), SOC2™, SOC3™, ISO27001, ISO 27018:2014 and FedRAMP.

Få flere oplysninger om vores certificeringer under Sikkerhed og tillid.’

Ja. Google har en bred kundebase i Europa. Google leverer funktionalitet og kontraktlige forpligtelser til vores kunder, som er specifikt designet til at hjælpe dem med at overholde EU’s krav om databeskyttelse og vejledningen fra Artikel 29-gruppen. G Suite tilbyder EU’s modelkontraktklausuler og et tillæg vedrørende databehandling. G Suite er desuden blevet vurderet til at være egnet til brug sammen med den britiske regerings sikkerhedsprincipper for skyen “OFFICIAL (herunder OFFICIAL- SENSITIVE).”

Respekten for og beskyttelsen af de personlige oplysninger, som du opbevarer hos Google, underbygger vores tilgang til fremskaffelse af data i forbindelse med juridiske anmodninger. Når vi modtager en sådan anmodning, gennemgår vores team anmodningen for at sikre, at den overholder de juridiske krav og Googles politikker. Generelt gælder det, at hvis Google skal fremskaffe nogen data, skal anmodningen være skriftlig, underskrevet af en autoriseret medarbejder fra den anmodende instans og udstedt i henhold til en relevant lov. Hvis vi mener, at anmodningen er alt for bred, vil vi forsøge at indsnævre den. Få flere oplysninger i Googles gennemsigtighedsrapport

Grundlæggende kundedata, som uploades eller oprettes i G Suite-tjenester, krypteres under opbevaring som beskrevet i artiklen i Hjælp.

Denne kryptering udføres, når data skrives på disken, og kunden behøver ikke at foretage sig noget i den forbindelse. Google krypterer data med forskellige krypteringsnøgler, også selvom de tilhører den samme kunde. Data krypteres med 128 bit eller stærkere AES-kryptering (Advanced Encryption Standard).

Google krypterer også grundlæggende G Suite-data under overførsel, uanset om de overføres via internettet mellem kunden og Google, eller de flyttes fra ét datacenter til et andet hos Google. Vi krypterer disse data mellem Google og vores kunder ved hjælp af HTTPS med forward secrecy.

Du finder support her

Hvad indeholder installation og opstart helt præcis?

Hvad vi gør:

  1. Vi sørger for, at dit domæne peger på din nye Gmail, så du får en email-adresse, der ender på @dinvirksomhed.dk. OBS: du vil ikke kunne modtage mails på @dinvirksomhed.dk indtil installationen er færdig. Normalt tager installationen af mailserveren en time, men kan tage op mod tre til fire timer
  2. Vi viser dig, hvordan du opretter adgangskode og logger på.
  3. Vi sørger for, at du får en Databehandleraftale med Google.
  4. Vi viser dig, hvordan du videresender fra din gamle e-mailadresse samt konfigurerer et autosvar, så dine kunder bliver gjort opmærksom på din nye adresse.
  5. Vi hjælper dig med at oprette din signatur.

Hvad vi ikke gør:

  1. Vi indkøber og administrerer ikke dit domæne. Vi anbefaler Godaddy, fordi det integrerer nemt med Google Workpace.
  2. Vi yder ikke løbende support på Google Workpace. Det gør Google meget bedre, og de gør det døgnet rundt alle ugens dage.

Mod ekstrabetaling tilbyder vi:

  • Overføring af e-mails og mapper

    Vi overfører så vidt muligt alle dine gamle e-mails og mapper til Google Workpace. Denne proces varierer meget afhængigt af din gamle udbyder, så vi kan ikke garantere, at alle e-mails overføres. Derfor anbefaler vi, at du holder den gamle e-mail aktiv som backup.

  • Overføring af kontakter og aftaler

    Hvis du kommer fra Gmail, kan vi også hjælpe med at overføre dine kontakter og din kalender.