Betingelser

Handelsbetingelser for Danastar ApS

1. Indledning

De generelle salgsbetingelser beskrevet nedenfor, er gældende for samtlige aftaler mellem dig som køber og Danastar ApS som sælger. Du opfordres til at læse salgsbetingelserne grundigt igennem, således at du er bekendt med de forpligtelser og rettigheder, disse vilkår indebærer for dig. Danastar handler udelukkende med CVR registrerede virksomheder og organisationer.

Virksomheden er registreret med cvr. nummer 21115517  

Danastar ApS forbeholder sig retten til at foretage ændringer i salgsbetingelserne.

2. Din bestilling

Det er en forudsætning, for at kunne afgive bestilling, at du er oprettet i vores kunderegister. Du kan derefter foretage din bestilling på følgende måder:

- Via internettet på vores hjemmeside www.danastar.dk
- Pr. telefon, kontakt kundeservice på : 39611804 mandag til fredag mellem klokken 09  og 17 (fredag til 16.30).

Efter du har afgivet din bestilling gennemgår denne af sikkerhedsmæssige årsager et sikkerhedstjek hvilket gøres for at forebygge svindel ved handel på vores hjemmeside. Bemærk venligst, at der derfor kan forekomme mindre forsinkelser i leveringen. Vi beklager ulejligheden, der kan være forbundet med vores sikkerhedsprocedure, vi minder dig samtidig om, at disse forholdsregler tages for at beskytte vores kunder mod den stigende svindel med kreditkort på internettet. For at begrænse ventetiden bedes du have følgende oplysninger parat når du afgiver din bestilling: en e-mail adresse (arbejde eller privat) og et fastnet nummer (arbejde eller privat). Du kan blive bedt om at fremsende legitimation samt dokumentering af bopæl, disse oplysninger kan enten sendes via fax eller pr e-mail. Efter sikkerhedstjekket er gennemgået, vil din bestilling blive pakket og afsendt fra vores lager. Bemærk venligst, at det er fra afsendelsesøjeblikket, at vi beregner leveringstiden.

Kunden accepterer, at  aftaler forpligter kunden ved anvendelse af elektronisk underskrift.

3. Priser

Alle priser på vores hjemmeside er eksklusive moms og eksklusive leveringsomkostninger. Prisen angivet på ordrebekræftelsen er bestillingens samlede pris inklusiv moms, leveringsomkostninger samt alle relevante afgifter. I tilfælde af udenlandsflytning, vil det ikke være muligt at få momsen tilbagebetalt direkte af Danastar ApS. Vi forbeholder os retten til at ændre priser uden varsel, men forpligter os til at fastholde den pris, der var gældende på bestillingstidspunktet. Er den på bestillingstidspunktet angivne pris tydeligvis fejlagtig, uanset årsag (menneskelig eller teknisk fejl...) vil din bestilling blive annulleret, også selv om den i første omgang blev gennemført.

4. Betaling

Du kan betale på følgende tremåder:

- Betalingskort (Dankort)

- Faktura (kun hvis du er oprette som kunde)

- Bankoverførsel

Skulle din betaling ikke blive godkendt af pengeinstituttet, vil din bestilling blive annulleret. Dine personlige oplysninger beskyttes og krypteres før de videresendes.

Vi gør opmærksom på at i tilfælde af opgivelse af en tydeligvis fejlagtig pris, uanset årsag (bug i computersystemet, menneskelig fejl, teknisk fejl...) vil bestillingen blive annulleret, også selv om den i første omgang er gennemført.

5. Disponibilitet

Vi bestræber os på at have alle viste produkter på lager, men kan ikke garantere at alle produkter er disponible. Hvis et produkt du søger, ikke er disponibelt, vil du indenfor 3 dage efter bestillingstidspunktet, blive kontaktet via e-mail med meddelelse om hvornår produktet forventes tilbage på lager. Bestiller du et produkt der udgår permanent fra lager, vil du blive tilbudt et erstatningsprodukt af samme kvalitet og i samme prisklasse som det tidligere bestilte produkt. Ønsker du ikke erstatningsproduktet, betaler vi naturligvis pengene tilbage.

6. Produktinformation

Danastar ApS og vores partnere gør vores yderste for at være så eksakte i vores produktbeskrivelse som muligt. Vi kan dog ikke garantere at produktbeskrivelser eller andet indhold på vores hjemmeside er komplet eller fejlfrit. Er det bestilte produkt ikke som beskrevet på hjemmesiden kan du returnere produktet i ubrugt stand, eller i henhold til den danske lovgivning, når denne giver andre rettigheder.

7. Levering

Vi leverer i hele Danmark, samt Færøerne og Grønland.

Efter sikkerhedsgennemsynet er gennemgået, vil din bestilling blive pakket og afsendt fra vores lager.

Ved modtagelse bør du først og fremmest kontrollere at pakken ikke er beskadiget, skulle pakken være skadet eller der mangler et produkt, skal dette anføres i fragtbrevet inkl. dato og underskrift. Skulle du have modtaget en skadet eller åbnet pakke, har du mulighed for at nægte modtagelse af pakken, pakken vil derefter blive sendt tilbage til os. Så snart returforsendelsen modtages hos os, har du følgende muligheder: enten at vi sender dig en ny pakke, eller at vi foretager en refundering. Accepterer du pakken, bør du først og fremmest kontrollere at varen er i god stand og at alt fungerer som det skal. Skulle du have accepteret leveringen af en skadet eller åbnet pakke, er det vigtigt at du meddeler dette til vores kundeservice indenfor 48 timer (i hverdagene) for at vi kan åbne en transportskadesag ved transportøren. Kundeservice kan kontaktes på telefon 39611804.

8. Reklamationsfrist, returnering m.fl.

Samtlige af vores produkter er omfattet af en 1 årig reklamationsfrist, gældende fra den dag du modtog din vare, og i henhold til den danske lovgivning.

Bemærk venligst, at uanset hvilken type af problemer du har med dit produkt, er det essentielt altid at vedlægge en kopi af fakturaen

Skulle dit produkt udvikle en defekt indenfor reklamationsfristen, har du mulighed for at sende produktet til reparation hos Danastar ApS. Du vil kunne finde vores kontaktoplysninger på hjemmesiden www.danastar.dk

Er reparationen ikke omfattet af reklamationsretten, vil producenten fremsende et prisoverslag. Du vil blive påkrævet administrative omkostninger, hvis du ikke acceptere prisoverslaget. Vælger du at acceptere prisoverslaget, vil du efter reparation modtage faktura fra Danastar ApS.

Du har 5 arbejdsdage til at godkende eller afvise det fremsendte overslag.

Ingen produkter kan blive objekt for mere end 2 succesfulde kundeafsendelser via vores forsendelses-service. I tilfælde af svigt i disse to forsendelser (afviste pakker, umulig levering ...), vil produktet stå til rådighed for kunden til afhentning hos Danastar ApS i 2 uger. Efter denne periode, vil varen blive anset som afvist og Danastar ApS får retten til at disponere over det, og gå til dets ødelæggelse uden at der kan kræves nogen form for kompensation.

Ved handel med Danastar ApS har du ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skrifteligt angivet i din ordrebekræftelse. Forbrugsstoffer tages ikke retur. Ved afbrydelse af en handel efter ordren er igangsat, vil du blive opkrævet et administrationsgebyr, som fremgår af ordrebekræftelsen.

Du bedes gennemlæse den medfølgende manual nøje før du anvender dit produkt. Bemærk at reklamationsretten ikke gælder, for reparation af eksterne skader, som skyldes f.eks. tab af apparatet, stød, lynnedslag eller strømsvigt. Skader, som følge af misbrug eller hærværk, skader som skyldes opsætning af dele, der ikke følger producentens anvisninger. Skader, som skyldes manglende overholdelse af producentens eller forhandlerens instruktioner, skader som følge af forkert tilslutning af eksterne enheder, tilbehør og ikke-konforme forbrugsmaterialer. Reklamationsretten dækker ikke udskiftning af forbrugsmaterialer eller uhensigtsmæssig eller ikke-konform brug af produktet. Reklamationsretten gælder endvidere ikke ved fejl som skyldes reparation, udført af en reparatør, der ikke er godkendt af Danastar ApS. Afmelding af frankeringsmaskiner medfører en omkostning til dækning af Danastars udgifter i forbindelse med nedtagning, udlæsning, tømning af konti, afmelding overfor Post Danmark, afmelding overfor Frama, samt evt. bortskaffelse af brugt udstyr, med mindre andet er aftalt.

Basis- eller Serviceaftale er obligatorisk for alle Frama frankerings-maskiner. Aftalen faktureres kvartalsvist kontant forud, og fornyes automatisk for 1 år ad gangen ved hovedforfald, såfremt den ikke opsiges af en af parterne, senest 90 dage før udløbet af en aftaleperiode. Ved udeblivelse af betalinger kan Danastar lukke for tilslutning af frankeringsmaskinen til Post Danmark/PostNord. Genåbning foretages af Danastar mod gebyr. Priser er baseret på gældende arbejdslønninger og serviceomkostninger

9. Persondatapolitik og videregivelse af personoplysninger
Danastar ApS behandler oplysninger om køber med det formål at tilbyde produkter indenfor postbehandling. Behandlingen består af kundeadministration og markedsføring.
Første gang, der købes en vare på Danastar.dk, bliver køber registreret som kunde. De personlige oplysninger, der registreres, er: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Danastar ApS registrerer desuden alternativ leveringsadresse, hvis køber indtaster en sådan i forbindelse med købet
Oplysningerne opbevares minimum fem år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i fem år. Oplysningerne hverken opbevares eller transmitteres krypteret.

Bliver Danastar ApS opmærksom på, at oplysninger om køber er forkerte eller vildledende, er Danastar ApS berettiget til at rette eller slette oplysningerne, således at behandlingen kan ske på et rigtigt grundlag.
Det er frivilligt om køber vil give Danastar ApS de ønskede oplysninger, men Danastar ApS er i så fald berettiget til at afvise betjening af køber.
Køber kan til enhver tid få udskrift af de hos Danastar ApS registrerede persondataoplysninger på køber.
Køber kan klage over oplysninger (om køber) til Danastar ApS og til Datatilsynet.

Du kan under din tilmelding vælge at modtage vores nyhedsbrev. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet ved frameldingslinket nederst i nyhedsbrevet.

Cookies er numeriske identifikationer, disse gør det muligt for os at genkende din browser og derved lette dine indkøb ved at tilbyde en række features. Eftersom en cookie befinder sig på din computer, vil det altid være muligt for dig at se, ændre eller slette disse cookies. Du sletter cookies direkte gennem din browser.

10. Ophavsret

Alt indhold på hjemmesiden tilhører Danastar ApS og vores samarbejdspartnere. Al ulovlig kopiering eller spredning af indhold er forbudt. Samtlige information, dokumenter samt software, der tilbydes som service-ydelse, er beskyttet af loven om ophavsret og copyright. Vi kan ikke give tilladelse til at kopiere, trykke, eller uddele indhold, som du ikke har ophavsret til. Uautoriseret kopiering, spredning eller offentlig fremvisning straffes ifølge ophavsretsloven. Vi kan ikke stilles til ansvar, skulle en tredjepart overtræde ophavsretsloven, fordi denne har adgang til vores hjemmeside.

11. Ansvarsbegrænsninger

Danastar ApS følger som udgangspunkt den danske lovgivning.

Danastar ApS kan ikke drages til ansvar for skader af legemlig såvel som materiel art, der følger af funktionsfejl eller forkert brug af de produkter vi sælger. Skader indtruffet som følge af ulykker, lynnedslag, oversvømmelser, brand, utilstrækkelig udluftning og andre force majeure tilfælde der ligger uden for producents ansvarsområde. Vort ansvar er begrænset til administrationen af din bestilling, og vi hæfter ikke for mindre fejl og forseelser der kan opstå på trods af de forholdsregler vi tager når vi repræsenterer vores produkter. I tilfælde af tvist, er vores kundeserviceafdeling til din rådighed, som vil gøre alt for at finde frem til den mest retfærdige løsning, skulle der opstå en ekstraordinær situation, hvor dette ikke er muligt, henviser vi til den relevante myndighed.

 

Sidste nyt fra Danastar

Husker du at beskytte dine e-mails?

læs mere

Få nyheder om kryptering af e-mails

læs mere

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Få spændende nyheder om nye produkter og gode tilbud. Det er til en hver tid muligt at afmelde sig fra denne service.


Danastar ApS

Svanemøllevej 70, DK - 2900 Hellerup

Tel: +45 3961 1804 | danastar@danastar.dk

linkedin.png